Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Motivace členů platformy participativní žurnalistiky iReportér ve zpravodajství ČT24
Šedivá, Tereza ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Trunečka, Ondřej (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na téma participativní žurnalistiky, která se po nástupu webu 2.0 stala zajímavou součástí světa médií. Koncept, kdy se "lidé z ulice" zapojují do vysílání profesionálních médií, využívají v posledních letech rádia, televize i online média po celém světě. Výjimkou není ani tuzemská televize veřejné služby a její zpravodajský program ČT24. V roce 2015 spustila Česká televize projekt s názvem iReportér. Prostřednictvím aplikace mohou zájemci posílat fotografie nebo videa aktuálního dění, které se po zkontrolování editory mohou objevit ve vysílání, na webu nebo na sociálních sítích ČT. Diplomová práce v teoretické části vysvětlí procesy a jevy nezbytné k pochopení trendu participativní žurnalistiky. Jde mj. o proces konvergence, roli produživatele, charakteristiku webu. 1.0, webu 2.0 a 3.0. Rozebere, co je to participativní žurnalistika, jaké jsou její výhody a jak se liší od občanské žurnalistiky. Pozastaví se nad etickými otázkami, uvede příklady platforem participativní žurnalistiky ve světě a v České republice. Ve výzkumné části představí použité výzkumné metody. Dále zhodnotí data získaná z dotazníkového šetření a z hloubkových rozhovorů týkajících se motivace lidí zapojených do projektu iReportér. Na závěr shrne zjištěné poznatky.
iReportéři České televize - natáčej videa a staň se hvězdou
Janásová, Vendula ; Lokšík, Martin (vedoucí práce) ; Géla, František (oponent)
Diplomová práce analyzuje projekt iReportér, díky kterému se mohou diváci zapojit do vysílání České televize. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se věnuju participativní žurnalistice, a to jak v zahraniční tak v České republice. Přiblížím historii i současnost zapojení publika do produkce zpráv. Zvlášť se pak zaměřuji na televizní participativní žurnalistiku a na Českou televizi. V práci popisuju, jak se diváci postupně zapojovali do jejího vysílání, a to jak ve filmech, seriálech nebo zábavných pořadech, tak ve zpravodajství. Přiblížím také to, jak začala televize využívat nová média, mobilní žurnalistiku, sociální sítě a jak je díky nim blíže divákům. Na tuto teorii navazuje praktická část zaměřená na projekt iReportér. Dozvíme se například, kteří lidé mají projekt na starosti, kolik přispěvatelů je do něj zapojeno, jak se jejich video dostane na televizní obrazovku, který kraj má nejaktivnější iReportéry a které pořady jejich videa využívají. Poté zmapuji týdenní aktivitu iReportérů. Na jejím základě ukážu třeba to, jak velká část přispěvatelů je nejvíce aktivní, jaká témata mají iReportéři nejraději a jaká videa si televize vybrala k odvysílání.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.